Jdi na obsah Jdi na menu
 


Budíček - jsou 4.00, vstáváme. Chceme autem vyjet a vyhnout se tlačenici u autobusů a lanovky. Oblíknout se, zapakovat cajky, náhradní oblečení, jídlo a převlečení a valíme. Projet se daří, zatím nikde nikdo. TigerShark za volantem nás bezpečně vyváží serpentinama hore. 5:15, z Brienz z nadmořské výšky 566 m jsme v tuto chvíli v 1 848 m.n.m. Dáme si ještě chrupku, abychom nešli nahoru v úplné tmě, navíc není kam spěchat. Po hodině Doktorovi začne klepat noha do dveří - snaží se nás nenápadně probrat ze spánku - co kdybychom tam bylli pozdě a o něco jsme přišli.  Čelovky na hlavy, bágly na záda, hole do rukou a jde se. Je 6:39, začínáme stoupat. Když jsme u Lägeru, slyším z mlhy před sebou nadšeně halekat Doktora, že vidí terče.

img_20131009_072138-2.jpg

Počasí teda nic moc, mraky se válí ještě tady, těsně nad 2 000m. V 8:14 jsme všichni na místě (Doktor po tréninku na Sázavahornu místní kopeček vyběhl , aby mohl držet místa i ostatním loudalům) - na prvním kopci 2 223m.n.m., odkud se dá fotit, druhý je u věže o kousek dál.

axalp-google-earth.jpg 

Zjištění první - tato cesta je luxusní oproti výstupu sem od lanovky.

Zjištění druhé - na lítání to moc dnes nevypadá.

img_20131009_093106-2.jpg

Zjištění třetí - ani odlehčená varianta na zádech (běžný batoh s D300s, TC2.0 a 70-200, náhradním oblečním, jídlem, pitím) není o moc lehčí než je fotobágl. To teda nevím, jak bych sem vytáhnul nějaký pevný tříkilo nebo 200-400... to by mě asi moc nebavilo.  Aspoň vím, že nemusím pořizovat jiný cajky.

Po převlečení do suchého trika a čekání na "sanšajn" přichází zjištění nejhorší - Fliegerschiessen Axalp jsou pro oba dny zrušeny.  Takže můžeme jít dolů.

img_20131009_102157-2.jpg 

Šajze, za dva roky to bude chtít sem vylézt už na tréninky, tak jak nás přesvědčoval Doktor. Anebo třeba jeden den zkusit protější kopec...

Takže teď už kein stress

img_20131009_105326-2.jpg

sjedeme do kempu a uvidíme, co se bude odpoledne dít v Meiringenu. V týhle slotě fotky žádná sláva, zajedeme mrknout do Interlakenu, koupit "pár" piv a víno na večer.  Zítra pak můžeme v klidu ráno vstát, sbalit se, lehce uklidit, doplatit dýchavičné a spotřebovanou šťávu a vydat se na cestu. Plánovanou základnu v Neuburgu po úvaze a propočítávání vzdálenosti vypustíme. Zkusíme se zastavit někde cestou. První zastávka Alpnach. Nic tu kolem hangárů a budov není. Doktore, paní ani pes tě neukousnou - vyvenčit se a jedeme dál. Dübendorf Flieger Flab Museum je náš cíl, což je po cestě. Bohužel otvírací hodiny v týdnu jsou od 13.30 do 17.00, což by značilo 2,5 hod. čekání. Tak jen pár fotek venku a jedeme v těch sračkách, co padají dál. Tohle počasí vezeme s sebou a vydrží to až do pátku.  

Příští rok se AxAlp nekoná kvůli oslavám 100 let Swiss Air Force, takže je čas potrénovat a vymyslet strategii.  Letošní sezóna je pro nás u konce...

Kam příští rok ? Irán, Izrael nebo Severní Korea?