Jdi na obsah Jdi na menu
 


Další zajímavý stroj tohoto jara. Čtyřmotorový Vickers VC-10, který má stejně jako IL-62 motory na zádi, byl zkonstruován v druhé polovině 50.let minulého století. Konstrukce tohoto typu letadla ale byla poslední, která pod značkou Vickers vznikla. Krátce poté tento jeden z nejstarších leteckých výrobců (v roce 1908 vznikla pod názvem Vickers, Sons and Maxim) v rámci postupných reorganizací britského leteckého průmyslu zanikl. Fotky jsou jak z příletu z foomísta č.20

lkpr8.jpg

www.planes.cz/cs/photo/1052642/vc-10c1k-srs1180-xr808-royal-air-force-rrr-rr-praha-ruzyne-prg-lkpr/

při odletu jsem byl na místě č. 18c

lkpr8.jpg

dsc_0009-xr808.jpg

dsc_0011-xr808.jpg

dsc_0013-xr808.jpg

dsc_0018-xr808.jpg

dsc_0021-xr808.jpg

Důvodem návštěvy bylo vysazení britských vojáků přilétajících do Prahy na cvičení.

 

A ještě malé srovnání mezi VC-10

dsc_0807-xr808.jpg

a IL-62.

dsc_0063-ur-86528.jpg

                                                       VC-10               IL-62M

rozpětí                                        44,552 m              43,20 m

délka                                          48,362 m              53,12 m

výška                                          12,040 m              12,35 m

váha prázdného stroje               63 278 kg                67 000 kg

max. vzletová váha                   141 521 kg               165 000 kg

tah motoru                                  93,41 kN               112,8 kN

cestovní rychlost                        933 km/h                  900 km/h  

max. dolet                                  10 841 km              8 000 - 10 000 km

náklad                                 115-135 cestujících     168-186 cestujících nebo 25 tun