Jdi na obsah Jdi na menu
 


27. 5. 2012

dsc_0759-zz171.jpg 

dsc_0771.jpg

Jedná se o stroj výrobce Boeing (dříve McDonnel Douglas) určeného k přepravě jak vojsk, tak i rozličných nákladů. Je vyvíjen od 70. let 20. století jako náhrada za C-130 Hercules (na druhé fotografii). Délka C-17A je 53 m, rozpětí 51,75 m a výška 16,8m a dolet je 4500 km. Tento konkrétní stroj, který přiletěl v odpoledních hodinách z Amsterdamu uskutečnil první let 16.4.2001 a hned o měsíc a den později byl dodán RAF. Po sobotním příletu má v neděli ráno pokračovat do Varšavy.

dsc_0460-91-9143.jpg

Vývoj Herculesů začal v roce 1951 a v roce 1954 vzlétl první protoyp YC-130 a mezi hlavní přednosti patřila zadní sklopná rampa, která usnadňovala nakládání objemných předmětů a zajišťovala malý rozptyl při vzdušných výsadcích. Nosnost byla 11 340 kg nebo 92 vojáků nebo 64 parašutistů. Letoun je vybaven robustním mnohokolovým podvozkem, jehož hlavní jednotky se zatahují do gondol na trupu. Výška je taková, že úroveň podlahy je v úrovni korby nákladního vozu, a hornokřídlá koncepce s konstrukcí křídla nezasahující do nákladového prostoru. Hercules také může startovat a přistávat na nerovných a neupravených plochách. Délka C17A je 29,8 m, rozpětí 40,4 m a výška 11,6m a dolet je 3800 km. Nejnovější a stále vyráběná verze je C-130J. Na snímku je C-130H US Air Force v Ostravě na Dnech NATO před pondělním odletem.

Dalším zajímavějším úlovkem je Boeing 767-300 společnosti Euroatlantic Airways, jako záskok namísto TAP Portugal na lince Lisabon - Praha - Budapešť - Lisabon.

dsc_0699.jpg

Dále pravidelná každodenní odpolední linka Dubaj - Praha - Dubaj společnosti Emirates s Boeingem 777-300 registrace A6-EMV. Jedná se o verzi H s menšími motory - Rolls-Royce Trent

dsc_0737.jpg

Anebo Boeing 737-800 splečnost Norweigan Air Shuttle, který vykonal první let 1.4.2009 a jedná se o 6000 vyrobený Boeing 737 - toto je vidět i na ocasní ploše tohoto stroje.

dsc_0709.jpg

dsc_0710.jpg

Jako poslední je to změna typu na lince ze Soulu, kdy místo původně plánovaného Airbusu 330 byl vyslán Boeing 777-300ER. 

dsc_0951.jpg

Tento typ tu také nebývá příliš k vidění - pokud sem Korean Air posílá "tripl", tak v kratší verzi -200. 

dsc_0712-hl7715.jpg

Základní rozdíly jsou vidět nejlépe na obrázcích stažených přímo ze stránek výrobce:

exterior200_300.gif

exterior200_300lr.gif

777f_exterior.jpg

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky 26.5.2012